En Değerli Marka Tahtına Google Oturdu!

VoiceSearchgoogle

Apple ile Google arasındaki amansız rekabet, herkes tarafından biliniyor. Şirketlerin kıyasıya rekabeti, marka araştırmalarında da gözlemlenebiliyor. Araştırmalara göre uzun bir süredir Apple, en değerli marka ünvanının yegâne sahibiydi. Üç yıl üst üste en değerli marka ünvanını korumayı başaran Apple, şimdilerde ise bu ünvanını en büyük rakibi Google’a kaptırdı.

En değerli markaların tespiti ile ilgili yapılan sıralama, ilk olarak 2006 yılında yapılmıştı. 100 Top BrandZ adı verilen bu rapor, ilk olarak Milward Brown tarafından ortaya konmuştu. 100 Top BrandZ raporu, 2006’dan bu yana dünyanın en değerli 100 markasını tespit etmeye devam ediyor. Son ve en yeni raporlara göre, marka değerini yüzde 40 oranında artıran Google, 158,8 milyar dolar rakamıyla zirveye yerleşmiş bulunuyor. Apple ise marka değerini yüzde 20 oranında kaybetmiş görünüyor ve 147,8 milyar dolar ile listede ikinci sırada yer alıyor. En değerli markalar listesinde Google ve Apple’dan sonra sırasıyla IBM, Microsoft, McDonald’s, Coca Cola, Visa, AT&T, Marlboro ve Amazon gibi popüler markalar yer alıyor.

Üç yılın sonunda, Google’ın listenin zirvesine nasıl yerleştiği en çok merak edilen konulardan biri. Yetkililere göre bu durum, Google’ın başarısı olduğu kadar, Apple’ın da başarısızlığından kaynaklanıyor. Apple’ın yeni ürünler çıkarmak yerine var olan ürünleri geliştirme stratejisi, Millward Brown yetkililerince olumsuz bir durum olarak değerlendirilmiş. Google’ın başarısı ise şirketin, kullanıcıların karşısına pek çok yeni projeyle çıkmasına bağlanıyor. Stratejileri başarısız olan Apple’ın bundan sonra nasıl bir yol izleyeceği merak ediliyor.

HAKKINDA Emir

1993 yılında Şişli’de doğdu. 2011 yılında Kocaeli Üniversitesi Türk dili ve Edebiyatı bölümüne girdi. Bir sonraki yıl aynı üniversitede Görsel İletişim Tasarımı bölümünde Çift Anadal Programı’na başladı. Günümüzde ise bir yandan lisans eğitimine devam ederken diğer taraftan web içerik editörlüğü yapmakta